Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kud god da krenem tebi se vraćam

Komentari (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 21 oktobar 2009 13:58
Sara
Ana, jako si me potresla, toliko je tuge i ljubavi u tvom tekstu. To je ono što si videla na Kosovu. I sama osećam isto. Iako tamo nikada nisam bila,i ja u svojoj duši nosim Kosovo, kao trajni, genetski, pečat.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 21 oktobar 2009 14:09
jelisaveta
slike su mi sve sto imam i te slike mi niko nece oduzeti, one su sastavni deo moga tela...Pec, Rugova, Pecka patrijarsija, Korzo, poljubac, prvi poljubac. mislim da vise nikad necu videti Pec i Metohiju, mozda i nezelim, jer se plasim da mi ih ne pokvare neki strasni ljudi
Preporuke:
0
0
3 sreda, 21 oktobar 2009 15:21
genius loci
Bilo bi „romanticno“ da ne bi bilo“ tragicno“! rekli bi drugi…
Ovako od prilike(ista slika samo drug „SLIKAR“) islo je meni, tih 1989-90-91!......a od tada ,iza mene je jedno dugo putovanje- putovanje nikad kraja!putujem i kad spavam a danom ponekad putujem i sa vezanim ocima isto kao ono u filmu "ko to tamo pjeva"!........
O Kosovu naravno da imamo misljenje (jer nemoze se pisati ili pricati o necemu bez „upotrebe MOZGA“ ) ono: „postojati-misliti-postojati“ je u jednom (sjetimo se filozofije),ili pa da se covek putujuci „u tranzit“ kroz nepo/zeljnu zemlju kosovo („zemlju s/ve/rca“ ) pao u „Transu“,sve dok zasvane novi dan, i prepoznaje ono dok je gledao!!!
….pa putujuci tu negdje izmedju „Transa“ i “Tranzita“ KOSOVO/A postalo/a „Trans-ves-tita“
Pa eto i odgovor na ono „šta je Kosovo, čije je Kosovo i gde je Kosovo“?; - po potrebi!!!!

..... ako ne drugacije, dozvolimo da svaki na svoj nacin "Voli,Zavoli i Poljubi"!
,...amen!
Preporuke:
0
0
4 sreda, 21 oktobar 2009 16:08
MP
"Ne znam šta je Kosovo. Ne znam čije je, mislim da čak više ne znam ni gde je. Gde je Kosovo? U nekim pesmama, u nekim starim manastirima, u novim džamijama, u nekim Albancima i Srbima, u ljudima koji su divni, koji su predivni, i koji su isti, i otvoreni... i koji su u isto vreme jezivi; u ljudima koje nikada, nikada, ni da ostanem ovde milion godina, neću upoznati. Neću ih razumeti. Ne znam ništa o Kosovu."
Kamo sreće da se ovako preispituje najvećih broj Srba.Da svi razumemo šta je Kosovo i naravno Metohija.Dogodine u Prištini.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 21 oktobar 2009 20:10
KUCAJ ....
Ana , šta ti je ? "Saberi" to što si mislila i napisala , te napiši drugi tekst , jer je ovo "konfuzno" do brige!
Preporuke:
0
0
6 sreda, 21 oktobar 2009 21:41
Nebojša Malić
Ana je iskrena, pa kaže da ne zna i ne može da odluči šta je Kosovo. S druge strane, nekih milion i kusur Šiptara "zna" da je to vekovna albanska zemlja na kojoj nipošto ne sme da bude Srba, Turaka, Roma i bilo koga drugog, niti njihovih spomenika kulture, vere i tradicije. I na tome predano i svakodnevno rade, dok mi eto razmišljamo i preispitujemo se.

Što ne znači da su oni u pravu a mi nismo; ali umnogome objašnjava zašto je stanje na Kosovu danas onakvo kakvo jeste.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 21 oktobar 2009 21:51
Neofit77
''Ja ne znam da li je pametnije praviti se da ne vidiš stvarnost i izmisliti neku svoju, bolju i lepšu; ili je pametnije prihvatiti činjenicu da vreme ne stoji''

Još jedan ''realista'', mislio sam da niču samo u ''krugu dvojke''. :(
Preporuke:
0
0
8 sreda, 21 oktobar 2009 23:42
Pera Detlić
Ne znam šta je Kosovo. Ne znam čije je, mislim da čak više ne znam ni gde je. Gde je Kosovo?


Dakle, reč je o istom postupku kao i u slučaju ako vas more pitanja poput: "Gde ono beše Krajina?", "Šta to beše Bosna?", "Čije je Valjevo?", "Šta je to Srbija?", "Ko smo mi? Ko sam ja? Čika? Teta? TBLG? Tropolno biće?", "Kuda idemo?" i konačno: "Šta će biti sutra za ručak?".
A NSPM bi mogao-la da organizuje kviz sa gore pomenutim pitanjima, jer vidim da na osnovu datih komentara ima dosta "izgubljenih" duša. Jadni oni, pa ne znaju odgovore na ova pitanja... Da li je Medo Brundo trebao da dolazi iz Moskve da leči Crnog Đorđija od anestezije, kako bi se "setio" odgovora na ova pitanja.
"E sad ne znam zašto sam vam ovo ispričao. Možda nekome zatreba. U svakom slučaju ne može da škodi. A što ne škodi znači da koristi." - Milan Lane Gutović
Preporuke:
0
0
9 sreda, 21 oktobar 2009 23:47
Sergej
Au, ubi ova patetika. Pročitah a mozak osta prazan.
Stvari su malo jednostavnije nego što autor misli. KOSOVO I METOHIJA su SRPSKA zemlja koju mi SRBI NE ZASLUŽUJEMO zbog naših grešaka. Reče Vladika " Bog se dragi na srbe razljuti...." E pa braćo i sestre kad budemo svi svesni šta je KOSOVO I METOHIJA, onda ćemo opet tamo u slavu bez straha za naše živote.
A da, Kosovo i METOHIJA jesu okupirana teritorija od strane NATO-a. Ja nisam otišao odatle zbog straha od šiptara, već od straha od njihovih civilizovanih saveznika: amerikanaca, francuza, britanaca, nemaca, italijana, holanđana, danaca, norvežana, šveđana, belgijanaca i drugih. Znam da je tih 200.000 vojnika došlo da po potrebi puca na SRBE i samo SRBE. To je istina o kojoj svedoče mnogi događaji od ulaska te silne vojske na Kosovo i METOHIJU.
Albanci neka misle o sebi i svojoj budućnosti, a mi moramo da mislimo više o tome da ostanemo SRBI!
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 22 oktobar 2009 00:21
Jedan ogorceni Pancevac
Kosovo i Metohija su merilo srpske velicine i vrednosti. Sve one generacije Srba, koje su uspevale da ga zadrze ili pak da ga vrate pod srpski suverenitet, zasluzuju oreol svetih ljudi. Svi oni Srbi koji ga izgube ili pak namerno daju, uzivaju "ugled" losih ljudi i moralnih nakaza. Na zalost, ove nase generacije (posleratne) su namerno predale Kosovo i Metohiju. Vi sami procenite kojoj kategoriji Srba one i pripadaju.
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 22 oktobar 2009 00:36
Božur
Carstvo zemaljsko nam mogu oteti i njemu vladati dali oni bili turci, albanci ili kaforci. Ali carstvo nebesko nam nemogu oteti i sve dok srpski narod u nebesko carstvo veruje i kosmetski podvig u srcu nosi. Bio, jeste i biće zemaljski Kosmet srpski.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 22 oktobar 2009 05:39
Rade Prizrenac - prvi deo
Ono što se meni najviše sviđa u tekstovima Radmilovićeve je iskrenost. Iako na Kosovu nisam bio više od deset godina (ne računajući boravak u Kosovskoj Mitrovici pre dve godine, koji je bio kratak, svega nekoliko sati) ja ću uvek znati da li neko o Kosovu priča istinu ili ne. Jednostavo ja poznajem mentalitet ljudi sa Kosova, koje je kako Radmilovićeva kaže teško razumeti. I zaista je teško razumeti te ljude i uopšte celu problematiku vezanu za Kosovo i Metohiju, čak je teško i za one koji su živeli tu, a tek za one koji nisu. To je priča za koju se ne zna početak a još manje kraj. Ali ja ne želim da sada pričam o toj priči, jer onda bi bilo bolje da napišem knjigu, nego hoću da vam pokažem nešto što treba videti.
Često čujem pitanje da li treba i dalje nastaviti borbu za Kosovu? Da li treba istrajati? Moje mišljenje je da ne treba odustajati. Ako želimo neprijatelja da pobedimo, onda prvo moramo da ga poštujemo. Činjenica je da smo albanske separatiste potcenili. Koliko su oni bili uporni u borbi za svoje ciljeve najbolje ćete videti na ovim linkovima:
http://www.youtube.com/watch?v=3A9lys0Y0hE
http://www.youtube.com/watch?v=npnmtKJlxVE
ovde možete videti u kakvim uslovima su njihovi srednjoškolci "učili", jer nisu hteli da pohađaju nastavu na svom jeziku ali po programu države Srbije, jer nisu priznavali Srbiju kao svoju državu, pa im je zato bio onemogućen pristup školskim zgradama. To im nije smetalo, privatne kuće su pretvorili u škole, učili decu po programu "Republjike Kosova", i izdavali diplome sa pečatom te iste "Republjike Kosova". Još snimili i propagandni film za svoju dijasporu, koja je bila glavni finansijer, i za Zapad da bi se prikazala "jadna slika njihove omladine koja se u teškim uslovima obrazuje". Naravno da u ovim školama nije bilo nikakvog obrazovanja, to zapravo i nije bio cilj. Cilj je bio da se obezbedi posao albanskim nastavnicima koji su napustili svoj posao u državim školama, a istovremeno da se okupi albanska omladina i regrutuje za borbu protiv Srbije
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 22 oktobar 2009 05:44
Rade Prizrenac - drugi deo
Vrlo često ljudi mi postavljaju jedno te isto pitanje, i to ne samo meni nego i svima koji smo izbegli sa Kosova. A to je: „Zašto niste ostali dole?“. Ljudima ne mogu objasniti koliko je situacija bila napeta tih dana. Možda ukoliko bi ovo videli neke stvari bile bi im jasnije. Na sledeća tri linka:
http://www.youtube.com/watch?v=_DtqWqW_Mz0
http://www.youtube.com/watch?v=jLs_LSixoGY
http://www.youtube.com/watch?v=uG-HTkmqRiY
možete videti još jedan njihov film. Ali je ovaj više za njihovu ličnu upotrebu, on je „slavljenički“, on slavi „pobedu“ tj. proterivanje dojučerašnjih komšija Srba.
Na početku možete videti kako lokalni „kadar“ SPS-a , Ljubiša Stevanović (koji je inače posebna priča, osoba koja je nastali iz istog kalupa kao i oni likovi iz članaka novinarke Radmilović, koji su borbu za Kosovo pretvorili u borbu za lične interese), ubeđuje Srbe da se vrate kući. Ali tog istog dana dvojica Srba su ubijeni u cetnru Prizrena a i već je „procurila“ priča da je isti Ljubiša Stevanovića prodao svoj stan opštini za 60.000 maraka, tj. prodao stan sam sebi jer je on bio predsednik opštine. Sutradan smo svi napustili Prizren. Ostalo je svega nekoliko stotina Srba. Mnogi od njih su stradali ili nestali, mnogi su bili maltretirani, polako su i preostali napustili grad, tako da je danas Prizren bez Srba.
Dalje možete videti kako se „ispraćaju“ dojučerašnje komšije Srbi, a dočekuju „oslobodioci“. Srbi odlaze, vraćaju se Albanci koji su bili u Albaniji i Makedoniji, teroristi iz OVK poziraju po gradu. Svaki komentar je suvišan, slika sve govori.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 22 oktobar 2009 06:43
Jasna Simonovic
Prelepa ispovest...

Kosovo je, Ana, u koraku Branke Petrić koja je na svoj dlan primila „zlatno perce“ – Nagradu za životno delo svog prerano oćutelog supruga...
Kosovo je Ana, u prelepoj igri Snežane Bogdanović kojom pomaže svom čestitom suprugu dok strašno radi na blistavom hlebu i piše sagu o ocu...
Kosovo je, Ana, u mojoj koleginici sa Kosova koja je uzela najmlađe dete za ruku i otišla u selo da preživi dok se muž ne povrati iz samosažaljenja...
Kosovo je, Ana, u mom kolegi sa KiM koji je strpao mnogobrojnu porodicu u stan dok mu bivši radnici tresu zidove da iz njega izađe..
Kosovo je Ana, u mom kolegi iz Prizrena koji od stida za neke pišljive pozajmljene pare više se ne viđa u društvu..
Kosovo je, Ana, u „brošu“ Medlin Olbrajt kojim ga „s pravom“ štiti od uroka...
Kosovo je, Ana, u Kosovskom vinu kojim vas nije ponudio Enver Petrovci...
Kosovo je, Ana, u faksu Ministarstva za zdravlja Kosova i vapaju o crnom tržištu lekova...
Kosovo je, Ana u vama koji ste se kao neka „mala princeza Ibi“ rodili baš na Prokletijama...
A ja verujem da ste vi sposobni da nađete Nekog sa Prokletija ko bi znao da nam iz srca, bez besa, ispriča kako je to bilo kada „smo“ ljude proterivali preko Prokletija...
A ja ću vam, koja u vidnom krugu nemam baš nikakav rodni trag sa Kosova, za to unapred zahvaliti...Jer, pripadam generaciji koja nije ljude proterivala, već dočekivala iz Albanije...
A vreme je da se već jednom na sve stavi pečat dostojan čoveka...
Kosovo je, Ana u „mejlu“ koji sam poslala 2001. godine za USA kada sam shvatila da mi nemamo legitimno mesto za život, a imamo pravo na pripadnost...

Sve najbolje...
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 22 oktobar 2009 07:08
alef
Evo jos jedne prosvecene Srpkinje. Milan Ivanovic i Srbi sa severa su kriminalci, Taci zvani zmija i Haradinaj nisu. Srbi sa severa treba da budu koperativniji zbog svoje brace u enklavama. Nama u stvari ide u prilog da se demontiraju elementi srpske vlasti na severu. Ako insistiramo na severu Kosova, izgubicemo i Bujanovac i Presevo, zena razume strateski znacaj koridora 10.

Ja to ne razumem, nisam prosvecen. Ako se Kosovo konsoliduje kao drzava, izgubicemo i sever i enklave. Koliko kod srpska drzava i Srbi sa Kosova budu koperativni, u konsolidovanoj drzavi Kosova Srbi nemaju nikakvu buducnost (ili je imaju kao Srbi u Zagrebu). Sto se tice Preseva i severa, fakticko stanje je na nasoj strani. Ako zapad dozvoli da Albanci ovladaju severom (to mogu samo silom, uz pretnju zapada Srbiji da to mirno gleda), isti scenario ce primeniti i na jugu Srbije: Albanci ce se podici na ustanak, zapad ce da trazi da se obe strane uzdrze od nasilja i eto istocnog Kosova.

Dakle, do daljneg, treba braniti ono sto se moze braniti, a to je sever. Jacati tamo nasu drzavu, sprecavati da se instalira Albanska. I ne priznavati Kosovo dok ne pristanu na pravedu podelu. Sever Kosova za priznanje Kosova nije dobro jer dobijamo malo: sever i onako drzimo mi.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 22 oktobar 2009 09:12
Dragan V.
Odlican tekst. Kvalitet je u tome sto autor nije nikada ziveo tamo. Zato sve i gleda drugim ocima. Radeci na Kosovu i sam sam stekao slican utisak. Strasno i prelepo. Ali postovana Ana, ako hoces da dozivis nesto jos lepse, ali istovremeno i strasnije otidji do Bosne. I provedi neko vreme tamo. Sa Albancima je problem, njih cesto ne mozemo razumeti-druga civilizacija, drugi jezik, druga kultura...U Bosni su svi istog korena-slovenskog, govore isti jezik, mentalitet identican...Sve ces razumeti, a nista ti nece biti jasno.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 22 oktobar 2009 10:17
Jasna Simonović
Dragan V. ...Zašto Ana da pođe...ne može se Ana "razapeti" na sve strane....zašto to Vi ne uradite?
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 22 oktobar 2009 13:52
Ignjat Milosevic
Citiricu Sundjer Boba Kockalonea: "Tri put ura za nase samosazaljenje! Ura, ura, ura!!!" Kakva patetika. I ja sam sa Kosova ali mi ne pada na pamet da lamentiram na ovako jeftin nacin.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 22 oktobar 2009 14:47
Rusofil
Sergej, potpisujem svaku Vašu riječ ’ nema šta ni da se doda ni da se oduzme. Cijela istorija je išarana granicama država i carstava koja su rasla i propadala, mijenjala svoje granice. Sve dok budemo ZNALI ŠTA JE KOSOVO I GDJE JE KOSOVO I SVE DOK KOSOVO BUDE ŽIVJELO U NAMA, postoji i nada i realna šansa da će granica između Kosova i Srbije nestati.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 22 oktobar 2009 16:53
brm
auu al ovde ima nepokolebljivih ratnika i nacionalista sa daljinskim iz troseda.....
pročitrajte šta je devojka koja je NA KOSOVU UŽIVO A NE PoSREDSTVOM INRTERNETA I TV stvarno napisala.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 22 oktobar 2009 22:09
genius loci
Citat: „Ako želimo neprijatelja da pobedimo, onda prvo moramo da ga poštujemo“!
……………………………………………………………………………………..
Kada smo kod „neprijatelja i pobeda“,nisam bas siguran da morate neprijatelja POSTOVATI, jer neprijatelj „svoj uspeh“ nije dostigao postujuci neprijatelja (siptari nisu postovali drzavu srbiju)! Pa nisam siguran jer bi ova ideja vodio do pobede!!!!( U stvari ima samo poradjeni ali eto kad smo tu,…...)
U ostalom „Kopija je uvijek kic(kitschig)“!!!!
……………………………………………………………… dosta!
moji srpski prijatelji znam da moji sunarodnjaci nisu dobri ali i vi niste bolji"
Ja ne vidim razliku izmedju srba i siptara, oboje su „Intiligentni - Glupi do kraja“!!!!! normalno ceka se samo takozvana „ famozna prilika“ ko ce koga? a zasto bi ne?,….. to su radili nasi/vasi dedovi („nasi/vasi heroji“) oni su nama kao putokaz i kad nisu medju nama,……… koja je to I R O N I J A zivota,…… plasim se da smo „INKARNIERTE duse bez krajno“!!!!!!!!
……………pa eto se radujemo,
„Amerikanaca i Rusa „da nas osvanu srecu balkansku“!!!!!!
Pa tako prokleti u prokletije nikad kraja!
Preporuke:
0
0
22 petak, 23 oktobar 2009 00:07
Rade Prizrenac - odgovor za genius loci
Albanci nisu poštovali državu Srbiju jer neki nisu hteli a neki nisu smeli (mislim da ti je to poznato, ako bi se neko usudio da poštuje državne institucije loše bi završio). Ali zato su veoma poštovali Srbe kao protivnike i nikad ih nisu olako shvatali, a nažalost Srbi sa Kosova (naravno ne svi) su Albance potcenjivali i nisu ih smatrali sebi ravnima. Uostalom, čiljenica jeste da su Srbi bili koji korak civilizacijski ispred Albanica, da se odmah razumemo ne zato što su Srbi superiorniji već čisto spletom određenih istorijskih okolnosti. Mnogi Albanci, neki svesno a neki nesvesno, priznaju tu činjenicu. Dovoljno je u bilo kom trenutku ući u bilo koju bolnicu u Beogradu, pa eto čak i na VMA, i videćete barem jednog Albanca koji je došao da se leči i svoj život poveri srpskom lekaru. To sigurno nije učinio iz ljubavi prema Srbima, nego iz poštovanja prema njihovoj stručnosti. Da se razumemo, mnogi to često brkaju, ako nekoga poštuješ to automatski ne znači da ga voliš.
I još nešto treba reći, što mislim da mnogi gube iz vida. Neprijatelji države Srbije nisu svi Albanci sa Kosova, već samo albanski separatisti koji ih ima (onih najtvrdokornijih) svega 5%. To ja kažem odokativno ali sam vrlo siguran u taj procenat. Naš cilj nije da pobijemo ili proteramo sve Albance sa Kosova, naprotiv, mi njima želimo samo dobro. Cilj Republike Srbije je da vrati prostor Kosova i Metohije pod svoju vlast. Prosto i vrlo jasno želimo da imamo vlast nad svojom teritorijom. Samo mi nemoj reći da teritorija nije bitna. Teritorija je uvek bitna i svi se ratovi vode upravo zbog toga. Bez teritorije nema života, niko ne može živeti u vazduhu. A mi smo Srbi tu teritoriju Kosova i Metohija više puta krvavo platili zato i smatramo da je naša.
Ne mi ne želimo da kopiramo Albance, ali budi siguran da ćemo iskoristiti svaku priliku, svaku promenu na svetskoj političkoj sceni, ne bili kad tad povratili Kosovo i Metohiju.
Preporuke:
0
0
23 petak, 23 oktobar 2009 00:10
Rade Prizrenac - odgovor za genius loci -drugi deo
Ali isto tako budi siguran da se nećemo koristiti prljavim trikovima da diskreditujemo Albance, npr. poput onog lažnog trovanja iz devedesetih, siguran sam da znaš na šta mislim. Dozvolićemo da to Albanci sami sebi urade, a to će se desiti kad tad – u to sam siguran.
Mogu ti reći da me dosta podsećaš na jednog mog bivšeg prijatelja, koji je bio isti takav pacifista kao ti. Danas je on malo modifikovao svoje ime i prezime da malo više zvuči kao albansko, pošto je on inače Turčin, barem se tako ranije izjašnjavao.Odavno se nismo čuli i videli, valjda je njemu postalo neprijatno ili možda štetno da ima prijatenje Srbe. Ranije, pre rata je često viđan u društvu Srba, pa je možda to kod nekih stvorilo sumnju prema njemu, pa je čovek morao da prekine sve kontakte.
Ne znam da li ti i dalje živiš na Kosovu, ali ukoliko dole živiš, baš me čisto interesuje da li i dole smeš da budeš ovakav pacifista, da li smeš npr. nekom klincu koji uništava srpsku imovinu da kažeš: „Ej, alo klinac stani, nemoj to da radiš, to nije lepo“. Mislim da ipak to ne smeš, jer ne želiš da sutradan ispred vrata zatekneš stolicu sa peškirom kao upozorenje, to dobro znaš šta to znači, ili možda nešto gore. Zato, nemoj prijatelju meni da pričaš tu priču kako nasilje povlači nasilje, kao smo svi reikarnacije loše prolosti, kako smo svi prokleti, i tako dalje. Sve dok ti možeš slobodno da prošetaš Beogradom a ja ne mogu Prištinom, tu priču treba da pričaš svojim sunarodnicima. Ali to je već čin hrabrosti za koji ne znam da li si dorastao.
Preporuke:
0
0
24 petak, 23 oktobar 2009 05:46
Posmatrač
Kako bilo da bilo, iskreno sam ubeđen da
se bliži dan "mirne reintegracije Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija u Ustavno-pravni poredak republike Srbije"
Preporuke:
0
0
25 petak, 23 oktobar 2009 10:23
Jasna Simonović
Genius loci & Rade Prizrenac,
Čitajući oba komentara pomislila sam kako „mirotvorcima“ baš nije bilo lako sa "nama"...
„Ako želimo neprijatelja da pobedimo, onda prvo moramo da ga poštujemo“! ..A zašto uopšte da imamo neprijatelja, a zašto uopšte da nekoga pobeđujemo...pa još (ne)prijatelja!
Genius, od 45. postoje samo “naši” dedovi...A oni su “neverni”, nabadali srca ljudi ostavljajući krvavi trag “prokletstva” koji se samo lošim vraćao...Pa tako se i “nama” vraća...Dosta! U pravui ste...Ali nadajmo se “sreći balkanskoj” , onoj u kojoj se na primer vraća srce “jednog Pfizera”...Može?
Mislim da ironija života ne postoji, postoji samo život...To, ako ćemo baš nacionalno, ja naučih od jednog prijatelja šiptarske nacionalnosti....
Rade, ljudi šiptarske nacionalnosti a državljani Jugoslavije su poštovali državu, a što se Srbija (uzimala-davala) skrila iza paravana Jugoslavije za to nisu krivi pobični ljudi...
I ne znam zašto je uopšte neko tražio da potpisuju lojalnost samo šiptari, a ne i srbi...tada...
I ne znam zašto “neko” nije objasnio da se Miloševićevo “Niko ne sme vas da bije” ne odnosi samo na Srbe, već na sve Ljude...
Prvi put čujem za “stolicu i peškir”! Pa to ja sama sebi radim godinama u svojoj kući, možda otud negativne farmaceutske ekonomske vibracije...Ha!
"Alo", gospodine Rade, ne kaljajte ugled “mojih” Prizrenaca nad Genius Locijem, "to nije lepo"...
Lepo je prošetati sa prijateljem Prištinom...
Eh, šteta što NSPM ne objavi moj članak iz 1998. ...Da ste na Fecebook-u poslala bih vam..Ani Radmilović se jako svideo...
Obojici sve najbolje...
Preporuke:
0
0
26 petak, 23 oktobar 2009 10:43
genius loci
...biti "strucnjak" ne znaci da si "civilizovan"!ili civilizovan je po VAMA oni koji najbolje "rade svoj posao" (sa bolesnima u VMB ili prije u kosovskim skolama!!!!).
u ostalom oni (Bolesni)za to plate duboko i duboko i duboko, to sam platio i ja pre neki mjesec(Operacija uspjesna pacient mrtav! ne u Beogradu kod brace jer ja zivim u bracnoj drzavi)- ali ko bi odbio tu dobru ponudu(Lekari sigurno ne!!!)
a ono "superirornije"! To je Vas glavni problem, jer se osecate tako ne samo prema Albancima, nego duz i preko!!!a ono da se siptari "slobodno" se mogu setati u Beogradu!! -imam prijatelja sunarodnjaka koji zivjeli,zive i rodjeni u Beogradu(bio puno njih,sada je normalno da nije vise tako),......morali su se prilagoditi sa ono(....-vic)ali ni to vise ne pomaze!!!
Pricate za "teritoriju"!!? E tu ja nemogu nista reci to moralismo narod kosova pitati,jer ja ne dolazim sa Kosova!!!.....u ostalom ja nisam ni Pacifista ni turcin ni srbin - ja sam sasvim ne/normalni albanac, ili kako ih Vi nazovite siptar!
... A jesam i "civilizovan"!
Preporuke:
0
0
27 petak, 23 oktobar 2009 12:03
genius loci
@Jasna Simonovic,
Hvala! bas je dobro kad ima "pazifista" haah!!!!
bilo bi dobro ne da se kopira nego mozda da se "KLONIRA"neki pacifist!?,pa mozda ne bi bilo vise problema ako vlada Paci/ficka nacija - Cool!
sve najbolje i Vama!

nek moj prijatelj procita i onaj moj komentar gdje se pitam Koju sam zemlju dao Zakljetvu?
Preporuke:
0
0
28 petak, 23 oktobar 2009 15:31
Rade Prizrenac - replika 1.
genius loci:
Ja znam da pišem dosta opširno pa me je teško čitati, a isto tako pisao sam ćirilicom pa me možda genius loci nije dobro razumeo. Zato ovo pišem latinicom. Pre svega ja nigde nisam spomenuo „Šiptari“ jer znam da to vređa, mada ne znam zašto, ali meni nije cilj nikoga da vređam. Nisam rekao da su Srbi superiorniji, rekao sam da su samo neki korak civilizacijski ispred Albanaca. Isto tako npr. Nemci su civilizacijski ispred Srba. Mislim da ovde imamo problem sa terminom „civilizacija“, ne bih sada da se objašnjavamo ko šta pod time podrazumeva, ali znajte opet da nisam imao loše namere i da nekoga degradiram ili vređam. Što se tiče Albanaca u Beogradu, tačno je da su se neki preselili odmah nakon završetka rata ’99 ali to je bilo iz straha koji je bio totalno neopravdan. Neki su u panici menjali stanove sa Srbima koji su izbegli sa Kosova. Svi koji su tada otišli iz Beograda pokajali su se, jer su kasnije videli da preostalim Albancima nije se ništa ružno desilo. Vidiš genius loci, u tome se mi malo razlikujemo. Jer komšija Srbin u Beogradu skoro uvek će da zaštiti svog komšiju Albanca (naravno ima onih koji to neće ali takvi ne bi ni Srbina zaštitili), ali zato ja ne znam nijedan primer da je neki Albanac zaštitio komšiju Srbina u Prištini ili Prizrenu, ili bilo gde na Kosovu. Ne kažem da nije hteo Albanac da zaštiti Srbina nego NIJE SMEO, jer bi onda stradao od strane separatista i to ne samo on nego i čitava porodica. Uostalom, ako je Beogradu nebezbedno, zašto onda svakog dana dolaze Albanci u Beograd da se leče, ili da npr. uzmu dokumenta, penziju, ili čak da rade.
Pročitaj pažljivije šta sam napisao. Ne smatram neprijateljem ni tebe niti bilo kog čestitog Albanca već samo albanaske separatiste. I još nešto, ja nisam birao neprijatelje, oni su izabrali mene, onog dana kada sam morao da napustim Prizren.
Preporuke:
0
0
29 petak, 23 oktobar 2009 15:34
Rade Prizrenac - replika 2.
Poštovana Jasna, očigledno je da se nismo razumeli. Kada neko ko je muslimanske vere umre, onda se ispred pokojnikove kuće stavi stolica a preko naslona stolice pešir. Na toj stolici niko ne sedi već pored nje obično stoji neki ukućanin ili prijatelj preminulog i dočekuje ljude koji su došli da izjave saučešće porodici preminulog. Barem je takav običaj bio na Kosovu. E vidiš Jasna, ’98 godine mnogi Albanci bi ispred svoje kuće zatekli ovakvu stolicu, što je bila opomena da će im se desiti ono najgore ukoliko i dalje sarađuju sa vlastima. „Saradnja sa vlastima“ je bila vrlo širok pojam i to se odnosilo na one koji su radili u policiji, opštini, sudstvu, ... a ja konkretno sam čuo da je takvu stolicu dobio i automehaničar koji je popravljao policijska vozila.
Vidiš ja sam dole živeo, pa mi opet neke stvari nisu jasne, i zato razumem da neko ko nije živeo na Kosovu ne može da sagleda jasnu sliku. Zato i volim tekstove Ane Radmilović jer su oni iskreni, gde ona jasno kaže da ne zna ko je tu kriv jer su svi pomalo krivi. Za razumevanje cele kosovske priče treba znati njen početak, koji vam ja ne mogu ispričati jer ne znam tačno kada je sve počelo, znam samo delove, i mislim da zapravo niko ne zna sve, jednostavno treba biti objektivan i jedan period živeti na Kosovu da bi se cela slika videla, mada i to nije garancija da će vam sve biti jasno.
Ali odgovorno tvrdim da su glavni krivci ne Srbi, ne Albanci, nego „albanski separatisti“ kojih je svega u populaciji najviše 5%. To je zapravo cela poenta moje priče i samo žalim što ne mogu da vam je obrazložim jer zahteva dosta pisanja.
Mogao bih naširoko da vam pišem o mnogo čemu ružnom i lepom, ali poenta bi ostala ista, i iza nje čvrsto stojim.
Pozdrav svima!
Preporuke:
0
0
30 subota, 24 oktobar 2009 10:55
LjiljanaNl
Posipanje pepelom."Jao sto sam osetljiva i zbunjena."
Preporuke:
0
0
31 subota, 24 oktobar 2009 12:43
Mirko K.
Kada se ovaj tekst pojavio, nisam uspeo da ga pročitam do kraja. Sada sam pokušao ponovo i ponovo nisam uspeo! Tipičan "ženski" rukopis, sentimentalan i patetičan do besvesti. Kome i čemu je potreban ovakav tekst?
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 25 oktobar 2009 08:16
ana
poštovani komentatori, slažem se sa svima kojima je zasmetalo "žensko" pisanje, ako to znači patetično. istina je, pisala sam u afektu. međutim, da sam sela i hladne glave napisala sve ovo isto (a stojim iza svake reči), verujte mi - zvučalo bi još gore. ovako je bar patetično, pa i nije mnogo važno šta sam zapravo rekla.
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 25 oktobar 2009 14:29
Jasna Simonović
Ana, naravno da je važno šta ste rekli...
Svi se mi zalažemo za istinu (bez patetike!), čak i onda kada se "Neko" bezrezervnim davanjem sebe "zalaže za laž"...
Sve najbolje...
Preporuke:
0
0
34 subota, 31 oktobar 2009 00:51
Biljana
Ana, tvoje reči su iskrene, tvoja zbunjenost je očekivana, tvoje (i moje i mnogih od nas) nepoznavanje Kosova i Metohije je veliko, ali to nikako ne može i ne sme biti razlog za pitanje - čije je Kosovo i Metohija? Kosovo i Metohija je SRPSKO.
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 02 novembar 2009 18:24
Živadin
Kosovo je svakako komplikovano. Ipak, otkuda toliko insistiranja autorke da ne zna šta je Kosovo! Pošto tekst kao javna činjenica ima svoju misiju, koja se poruka šalje, koje se vrednosti afirmišu isticanjem da ne zna šta je Kosovo? Da li je to još jedan poziv da se promenimo, da ne budemo naivni, da ne robujemo istoriji, da se okrenemo budućnosti, da budemo realni, široki, svetski ...
Autorka zna da je na Kosovu njeno rodno mesto, da je tamo krštena (i da se posvađala sa svojim kumom) (!).
Ali - ne zna šta je Kosovo!
Da je autorka napisala, na primer, da je Kosovo rodno mesto srpske države, duhovnosti, nacionalnog identiteta bilo bi teško da kaže da ne zna šta je Kosovo. Nije valjda došlo do toga da je ta činjenica postala nevažna, nevredna pomena.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 02 novembar 2009 23:22
nebojsa
malo pametniji ljudi bi iz tekstova ovog autora napravili nacionalni program srpske drzave dosta je pseudopatriotizma i laznog busanja u grudi i pateticnim frazama za kosovom i metohijom za njih se zivi ziveci na tim prostorima Autoru tekstova mogu da cestitam na pronicanju isrz kososko metohiskog problema samo mapred svetlost je blizu
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner